جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    معرفی انواع قفل دستبند و قفل گردنبند

    معرفی انواع قفل دستبند و قفل گردنبند

    دستبندها و گردنبندها از زیورآلات و اکسسوری­‌های بسیار زیبا و جذاب هستند که در دنیای مُد تاثیر بسیار زیادی را در استایل ظاهری افراد دارند و نه تنها در بین بانوان بلکه مردان نیز طرفداران پُر شماری دارند.

    اگر سری به کوچه و بازار بزنید قطعا در دستان و گردن بسیاری از افراد دستبندها و گردنبندهایی را با طرح و شکل­‌های متفاوت خواهید دید.

    در صورتی که خود شما هم تمایل به خرید این زیورآلات و بدلیجات را داشته باشید قطعا یکی از مهم‌­ترین ملاک­‌ها برایتان جنس، رنگ و مدل قفلی است که در ساخت آن‌­ها استفاده شده است.

    ما در این مقاله سعی داریم تا در مورد انواع قفل دستبند و قفل گردنبند صحبت کنیم پس در صورتی که خریدار یا تولید کننده این محصولات هستید پیشنهاد می­‌کنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

    انواع قفل دستبند

    استفاده از زیور آلات قدمتی به اندازه تمدن بشر دارد. هزاران سال است که انسان­‌ها از انواع زیورآلات همچون گردنبند، دستبند، گوشواره و.... استفاده می­‌کنند.

    هر دستبند یا گردنبندی که استقاده می­‌کنیم از سه قسمت اصلی پلاک، بند و قفل ساخته شده است. این قفل­‌ها بنا بر نوع کاربردشان دارای رنگ، طرح و مدل­‌های خاصی هستند و در ساخت آن­‌ها از جنس­‌های متنوعی مانند استیل سرب(زاماک)، برنج و ..... استفاده می­‌شود. در ادامه به معرفی 11 مورد از بهترین قفل­‌های دستبند و گردنبند می­‌پردازیم. تا در صورتی که تمایل به خرید قفل دستبند یا گردنبند دارید با فراغ بال بیشتری این کار را انجام دهید.

    خرید قفل دستبند

    قفل خرچنگی (lobster)

    قفل خرچنگی از جمله مهم‌­ترین و در عین حال پرکاربردترین قفل­‌ها است.

    این قفل همانطور که از نام آن مشخص است به شکل پنجه­‌های خرچنگ بوده به همین دلیل نام آن را خرچنگی گذاشته­‌اند.

    البته نام دیگر این قفل را مُدبر طوطی نیز گویند.
    از این نوع قفل به دلیل استحکام بالا در ساخت دستبند و گردنبندهای سنگین استفاده می­‌شود.

    قفل خرچنگی دارای یک اهرم است که با فشردن و رها کردن آن می­‌توان سَر دیگر دستبند یا گردنبند را داخل یا از آن خارج کرد.

    این قفل به دلیل داشتن امنیت بالا استفاده زیادی در ساخت انواع زیورآلات گران قیمت دارد.

    قفل طوطی

    خرید قفل طوطی

    قفل بعدی که به آن اشاره می‌کنیم یکی از پرکاربردترین‌ها و در عین حال زیباترین قفل‌ها است که ظاهر و طراحی منحصر به فرد خود را از طبیعت به ارث برده است. قفل طوطی همانطور که از نامش پیداست نام خودش را از منقار طوطی برداشت کرده است. این قفل بسیار زیبا طراحی شده است و به قدری از نظر امنیت قابل اعتماد است که بسیاری از زیورآلات گرانقیمت را با این قفل تولید می‌کنند. غیر ممکن است شما به سایتی یا فروشگاه زیورآلاتی مراجعه کنید و چندین محصول که از این قفل ساخته شده‌اند مشاهده نکنید. معمولا جنس بیشتر این قفل‌ها از سرب زاماک است و در رنگ و سایزهای متفاوتی در بازار تولید و عرضه می‌شوند.

    خرید قفل طوطی

    قفل قلابی یا لنگری

    قفل قلابی

    این نوع از قفل­‌ها سابقه‌­ای طولانی در ساخت زیور آلات از گذشته­‌های دور تا به الان داشته­‌اند. قفل قلابی را به دلیل شباهت آن به لنگر کشتی قفل لنگری نیز می­‌گویند.
    همچنین این نوع قفل شبیه به حرف S انگلیسی است.

    از این قفل‌­ها برای ساخت دستبند و گردنبندهای ظریف و بدل استفاده می‌­شود زیرا به دلیل عدم امنیت بالا امکان گم شدن آن­‌ها وجود دارد به همین خاطر در محصولات ساخته شده از طلا کاربرد زیادی ندارند.

    قفل حلقه فنری

    در مورد انواع قفل که صحبت می­‌کنیم باید به قفل حلقه فنری نیز اشاره کنیم.
    این نوع از قفل‌­ها را می­‌توان نمونه‌­ای از قفل خرچنگی دانست زیرا مانند قفل خرچنگی یک اهرم برای باز و بسته کردن آن وجود دارد.

    اما تفاوت­‌هایی هم با قفل خرچنگی دارد. به عنوان مثال از این نوع قفل برای زنجیر و دستبندهای کوچک‌­تر و سبک­‌تر استفاده می­‌شود.
    همچنین به دلیل اهرم کوچک‌تری که در آن­‌ها وجود دارد باز و بسته کردن آن­‌ها کمی دشوار است به همین دلیل خریداران کمتری در بازار برای آن‌­ها وجود دارد و قیمت به مراتب پایین‌­تری دارند.

    قفل آهن ربایی یا مگنتی(Magnetic)

    قفل آهن ربایی

    در بین انواع قفل دستبند و گردنبند که در مورد آن­‌ها در این مقاله صحبت می­‌کنیم شاید هیچکدام زیبایی و جذابیت این قفل­‌ها را نداشته باشند اما مشکلی که این نوع قفل‌­ها دارند عدم امنیت بالای آن­‌هاست به همین خاطر متخصصین این حوزه این سبک از قفل­‌ها را برای محصولات ساخته شده از طلا سفارش نمی­‌کنند و بیشتر برای بدلیجات توصیه می­‌شوند.

    قفل آسانسوری یا کشویی

    قفل­ آسانسوری به این دلیل که مانند آسانسور در کنار هم کشیده می­‌شوند به آن کشویی نیز گفته می­‌شود. معمولا در ساخت دستبندهایی ایتالیایی و ترکیه­‌ای از این نوع قفل­‌ها استفاده می‌­شود.

    از مزایای این قفل­‌ها هم می­‌توان به استفاده راحت، قابلیت تنظیم (کوچک و بزرگ کردن دستبند) و همچنین عمر بالای آن­‌ها اشاره کرد.

    قفل چرخان

    قفل‌های چرخان به شکل دایره‌­ای بوده و ظاهری بسیار زیبا دارند.

    این نوع از قفل­‌ها از دو قسمت ساخته شده­‌اند. قسمت اول بدنه و قسمت دوم زبانه این قفل‌ها است که به صورت فنری بوده و با فشار دادن به سمت داخل این قفل­‌ها باز می­‌شوند و می­‌توانید زنجیر، بند و.... دستبند و گردنبند خود را وارد آن‌­ها کنید.

    از این قفل­‌ها بیشتر در ساخت دستبندهای النگویی استفاده می­‌شود.

    قفل رولکسی یا جعبه‌ای

    قفل رولکسی

    وقتی صحبت از انواع قفل دستبند می­‌کنیم به طور حتم باید به قفل­‌های گازگیر رولکسی یا جعبه­‌ای هم به عنوان یکی از بهترین و پرکاربردترین قفل­‌ها اشاره کنیم.

    این قفل­‌ها به دلیل امنیت بالا که دارند در محصولات ساخته شده از طلا نیز کاربرد فراوانی دارند. همچنین به دلیل زیبایی ظاهری کاربرد تزئینی نیز دارند.

    نحوه عملکرد این قفل­‌ها به این صورت است که یه زبانه داخل بخش جعبه­‌ای شده و موحب بسته شدن دستبند می‌­شود. برای باز شدن نیز با فشردن دکمه یا دکمه‌های دو طرف آن باز می­‌شود.

    البته این نوع قفل­‌ها دارای ضامن نیز هستند که از باز شدن ناگهانی آن‌­ها جلوگیری می­‌کند.

     

    خرید قفل رولکسی

     

    قفل پیچی (Toggle)

    قفل­‌هایی که عملکرد آن­‌ها تا حدودی شبیه به قفل­‌های رولکسی است با این تفاوت که ضامن ندارند و به صورت پیچی بسته می‌­شوند.

    به این معنا که این قفل­ دارای دو بخش پیچ و قسمت توخالی است که پیچ در ­آن بسته می­‌شود.

    از این قفل­‌ها بیشتر برای پابندهای زنان یا دستبندها استفاده می­‌شود اما بعضی از تولیدکنندگان در ساخت گردنبند نیز از آن­‌ها استفاده می­‌کنند.

     

    قفل تاشو یا کتابی

    قفل تاشو یا کتابی نیز از جمله قفل‌­های پر کاربرد در حوزه ساخت دستبند و گردنبند است. این قفل­‌ها از دو قسمت زبانه یا تکه مستطیلی و قفل تشکیل شده است که این زبانه هنگام بسته شدن در آن فرو رفته و در آن چفت می­‌شود.

    خود قسمت زبانه نیز از دو قسمت تشکیل شده که متحرک بوده و توسط یک لولا به یکدیگر متصل می‌­شوند. این نوع قفل یکی از محکم‌­ترین و در عین حال شیک­‌ترین قفل­‌ها است که از آن در ساخت دستبندهای گرانبها و با ارزش استفاده فراوانی می­‌شود.

    قفل زنجیر توپی

    قفل زنجیر توپی

    در معرفی انواع قفل دستبند و گردنبند به قفل آخر می­‌رسیم. از این نوع قفل علاوه بر دستبند و گردنبند در ساخت محصولات دیگری نیز استفاده می­‌کنند.

    نحوه عملکرد این قفل به این صورت است که توپک­‌های آن به وسیله نخ­‌های فلزی باریکی به هم متصل هستند و یک طرف آن‌­ها به قفل و سمت دیگر آزاد است.

    برای بستن این نوع قفل­‌ها باید این قسمت نخی نازک را در داخل قسمت باریک قفل انداخت تا بوسیله توپک­‌ها چفت شود.

    برای ساخت زیورآلات و بدلیجاتی که وزنی سبک تا متوسط دارند از قفل­‌های خرچنگی و مغناطیسی می­‌توانید استفاده کنید در صورتی که گردنبند یا دستبند شما سنگین باشد قفل پیچی و کتابی مناسب است.

    جمع بندی

    ما در این مقاله بر آن بودیم که به معرفی انواع قفل دستبند و گردنبند و کاربردهای هر یک از آن‌­ها بپردازیم.

    و به صورت تخصصی بررسی کردیم که چه قفل­‌هایی برای بدلیجات و چه قفل‌­هایی برای محصولات گرانقیمت مناسب­‌تر هستند.

    قطعا با شناخت انواع قفل دستبندی و قفل گردنبندی با خیال راحت­تر می‌­توانید به خرید و تهیه آن­‌ها بپردازید.

    ما در فروشگاه آنلاین دُرتابان ارائه دهنده انواع قفل دستبند و گردنبند با طرح و مدل­‌های متنوع با قیمتی مناسب هستیم. همچنین در صورتی که به مشاوره تخصصی در زمینه خرید قفل دستبند یا گردنبند دارید نیز می­‌توانید با شماره واتساپ 09220946729 با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.

    نظرات
    نظر دهید بستن