جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    انواع قفل جواهرات و بدلیجات

    انواع قفل جواهرات و بدلیجات

    صنعت و حوزه تولید جواهرات و زیورآلات بسیار گسترده است به شکلی که در ساخت محصولات از مواد خام و ابزارهای بسیاری استفاده می‌شود، که از مهم ترین آنها می‌توان به انواع قفل جواهرات و بدلیجات اشاره کرد. ما در این مقاله به مهمترین و پرکاربردترین این محصولات اشاره خواهیم کرد. اگر شما نیز تولید کننده زیورآلات و اکسسوری‌ها هستید یا به این هنرعلاقه مند هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

    انواع قفل جواهرات

    از قدیم الایام انسان‌ها به استفاده از زیورآلات علاقه‌مند بوده‌اند حتی امروزه هم اگر بومیان مناطق دور افتاده دنیا را در رسانه یا شبکه‌های اجتماعی دیده باشید همگی در ظاهر خود از زیورآلات استفاده می‌کنند. در واقع استفاده از جواهرات و بدلیجات بخصوص در بین بانوان امری بسیار شایع است. اما برای ساخت این زیورآلات زیبا از ابزار و یراق های متنوعی همچون زنجیر، پلاک، قفل‌ها و... استفاده می شود که در درادامه این مقاله ما به معرفی پرکاربردترین آنها خواهیم پرداخت.

    قفل طوطی

    قفل طوطی

    اولین قفلی که به معرفی آن می‌پردازیم قفل طوطی است که به جرات شاید بتوان گفت یکی از محبوب‌ترین قفل‌ها در تولید انواع دستبند، گردنبند و پابند است. دلیل اصلی این محبوبیت زیبایی و امنیت بالای این محصولات در برابر کشیدگی و ضربه است .

    خرید قفل طوطی

    قفل آهنربایی

    قفل جواهرات بعدی که در ادامه به معرفی آن میپ‌ردازیم انواع قفل آهنربایی است. این قفل‌ها با وجود جذابیت و زیبایی بالایی که دارند معمولا در ساخت جواهرات و زیورآلات گرانقیمت کاربرد چندانی ندارند که دلیل اصلی آن عدم امنیت است. به این خاطر که با یک کشیدگی ساده باز شده و احتمال گم شدن محصول بالا است. همچنین مشکل دیگری که وجود دارد این است که آهنربا زمانی که در معرض گرما یا حتی نور خورشید قرار می‌گیرد قدرت جذب و چسبندگی آن کاهش پیدا می‌کند.

    قفل قلابی

    یکی از قدیمی‌ترین قفل‌هایی که در ساخت زیورآلات از آن استفاده می‌شود قفل قلابی است. قفل قلابی که ظاهر آن شبیه به حرف S انگلیسی است با نام قفل لنگری نیز شناخته می‌شود و معمولا برای ساخت زیورآلات مرواریدی استفاده می‌شود.

    قفل‌های فنری

    این قفل از لحاظ کارکرد کاملا شبیه به قفل خرچنگی عمل می‌کند و تنها تفاوت آن را می‌توان در ظاهر گرد و دایره ای شکل آن دانست. این قفل دارای یک شاسی است که با فشردن آن زبانه قفل باز می‌شود، انتهای محصول داخل آن قرار گرفته و سپس با رها کردن شاسی قفل بسته می‌شود. این محصول با نام قفل فنری نیز شناخته می‌شود.

    قفل گازگیر دستبند

    قفل گازگیر دستبند

    قفل گازگیر در کنار قفل رولکسی پروانه ای محصولاتی هستند که در ساخت انواع دستبند بخصوص در تولید محصولات چرمی کاربرد فراوانی دارند. همچنین از این محصول در ساخت انواع بند ساعت‌ها نیز استفاده می‌شود.

    خرید قفل گازگیر

    قفل جعبه‌ای

    این قفل شامل یک تیغه است که داخل بخش جعبه‌ای فرو رفته و توسط یک دکمه باز و بسته می‌شود.

    قفل پیچی (پیچکی)

    این قفل از دو قسمت تشکیل شده است. قسمت توخالی یا مادگی و قسمت پیچکی که با چرخاندن وارد قسمت توخالی قفل می‌شود. این قفل در عین حال که بسیار مطمئن است اما به دلیل نحوه باز و بسته شدن سخت آن معمولا زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

    نکات مهم خرید قفل جواهرات و بدلیجات

    اگر مصرف کننده زیورآلات هستید و یا تولید کننده این اکسسوری‌های جذاب، در هنگام خرید خود باید به چندین نکته مهم و اساسی حتما توجه داشته باشید.

    • توجه به جنس و سایز قفل با توجه به اکسسوری مورد نظر
    • میزان امنیت و اطمینان یک قفل
    • میزان راحتی در باز و بسته شدن

    جمع بندی

    در این مقاله بر آن بودیم تا به معرفی انواع قفلی که در ساخت بدلیجات و جواهرات به کار می‎‌روند بپردازیم، امیدواریم که توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

    همچنین در صورتی که تمایل به خرید هر مدل قفل جواهرات دارید می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و یا اینکه از طریق سایت مجموعه درتابان ثبت سفارش خود را انجام دهید.

    نظرات
    نظر دهید بستن