جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    تفاوت یراق خوب و بد

    تفاوت یراق خوب و بد

    یکی از بزرگترین سوالات و چالش‌ها برای مشتریان عزیز ما و بسیاری از افرادی که در حوزه کیف، کفش و پوشاک فعالیت می‌کنند این است که چطور و با چه روش هایی می‌توانند  یراق های با کیفت و خوب را از یراق‌های بی‌کیفیت تشخیص دهند؟

    اگر شما هم دنبال پاسخ این سوال هسیتد تا برای همیشه خیال خودتان را راحت کنید تا آخر اینمقاله همراه ما باشید تا بهترین روش‌های ممکن برای این کار را به شما معرفی کنیم.

    روش‌های تشخیص یراق با کیفیت از یراق بی کیفیت

    برای یک خرید خوب در هر حوزه‌ای نیاز به کسب اطلاعات و دانش کافی در مورد آن محصول دارید و همچنین دانستن روش‌های که با آنها بتوانید محصول با کیفیت را تشخیص دهید. در مورد خرید یراق کیف، کفش و پوشاک نیز علاوه بر داشتن اطلاعات کافی باید بدانید چطور می‌توان یراق خوب و با کیفیت را از یراق بی‌کیفیت تشخیص دهید.

    در ادامه ما به بهترین روش‌ها اشاره خواهیم کرد که می‌توانید از آنها برای خرید خودتان استفاده کنید.

    اولین روش توجه به قیمت محصول

    اگر در بازار چرخی زده باشید قطعا محصولاتی را ملاحظه خواهید کرد که بسیار شبیه به هم هستند اما تفاوت قیمتی آشکاری با هم دارند اینجاست که باید کمی مشکوک شده و کمی با دقت بیشتری خرید خود را انجام دهید. معمولا محصولاتی که قیمت پایین‌تری دارند از نظر کیفیت نیز مطابق با استانداردهای مورد نظر نیستند.

    دومین روش خرید محصولات اصل

    یراق خوب و ید

    موقع خرید حتما سعی کنید از محصولات برند و اصل استفاده کنید به عنوان مثال برند kam خرچنگی‌های با کیفیتی را تولید می‌کند.

    خرچنگی‌های این یراق نسبت به خرچنگی‌های بی کیفیت موجود در بازار از نظر جنس متفاوت است. هنگام باز و بسته کردن بسیار محکم هستند و بسیار عالی چفت می‌شوند. در صورتی که خرچنگی‌های بی کیفیت به راحتی باز و بسته می‌شوند و معمولا دارای زدگی‌هایی بر روی سطح خود هستند.

    خرید قفل خرچنگی

    سومین روش توجه به وزن محصول

    معمولا جنس یراق‌هایی که بی‌کیفیت هستند یا از کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند از جنس آهن بوده که نسبت به جنسی مانند سرب وزن کمتری دارند. به همین خاطر اگر قصد خرید محصولی را دارید حتما چند نمونه محصول با کیفیت همراه خود داشته باشید یا از چند فزوشگاه مختلف نمونه‌های مشابه را خریده و وزن آن‌ها را مقایسه کنید.

    چهارمین روش استفاده از آب

    همانطور که خودتان هم می‌دانید فلز آهن در تماس با آب به مرور زمان زنگ زدگی پیدا خواهد کرد. اما این روش چندان مناسب استفاده در هنگام خرید نیست به این خاطر که شما نیاز به راهی سریع برای تشخیص و خرید خود دارید و نمی‌توانید صبر کنید تا ببینید که آیا یراق مورد نظر شما زنگ زدگی پیدا خواهد کرد یا خیر. از این روش زمانی بیشتر برای خرید و سفارش در زمان طولانی مدت می‌توانید استفاده کنید.

    پنجمین روش استفاده از آهن ربا

    استفاده از آهن ربا را می‌توان به نوعی بهترین روش برای تشخیص یراق خوب از بد و بی کیفیت دانست. در صورتی که قصد خرید یراق دارید حتما یک آهن ربای کوچک همراه خود داشته باشید در صورتی که محصول مورد نظر شما از جنس آهن باشد، آهن ربا آن را جذب خواهد کرد در صورتی که جنس سربی، برنج یا استیل به آهن ربا نمی‌چسبند.

     

    روش آخری هم که معمولا در تشخیص کیفیت سگک‌های از جنس آهن یا پرسی به کار می‌رود این است که وقتی این سگک‌ها را به پشت برگردانید تو خالی بوده و بسیار سبک هستند علاوه بر این به دلیل کیفیت پایین حتی با فشار دادن معمولی دست هم کج شده یا خم می‌شوند در صورتی که یراق با کیفیت مقاومت بالایی در برابر فشار یا ضربه دارد و به راحتی با فشار دست یا ضربه خم نشده و آسیب نمی‌بیند.

    در مجموع با توجه به توضیحاتی که دادیم و با تجریه‌ سال‌ها فعالیت در حوزه یراق آلات داریم باید بگوییم که قطعا استفاده از آهن‌ربا بهترین روش تشخیص یراق خوب از یراق بد و بی کیفیت است.

    نکته: دقت داشته باشید از آهن ربا در تشخیص برخی محصولات نمی‌توانید کنید. به عنوان مثال محصولاتی که جنس آن‌ها از سرب بوده و پایه‌های آهنی دارند.

    محصولات سربی در عین داشتن کیفیتی بالا در مقابل خمیدگی حساس هستند و نمی‌توان به آنها فشار وارد کرد. به همین خاطر در برخی یراق‌ها مانند گل پایه دارها جنس خود محصول از سرب و پایه‌های آنها از آهن است.

    آبکاری محصولات

    گاهی محصولاتمان ذاتا و ماهیتا از یک جنس هستند مانند جنس استیل، اما نحوه آبکاری آنها  است که باعث تفاوت در کیفیت یراق‌ها می‌شود.

    یراق‌هایی که به واسطه روش آی پی جی یا پی وی دی کوتینگ که در اصل نوع سیستم تغییر رنگ پاششی هستند رنگ می‌شوند به نسبت قیمت و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به آبکاری معمولی دارند به طوری که معمولا تولیدکنندگان و فروشندگان حتی تا دو سال ضمانت رنگ چنین محصولاتی را به مشتریان خود می‌دهند.  

     اما در سیستم آبکاری معمولی یراق ها به سیم بسته شده و در محفظه ای رنگی قرار داده می‌شوند که کیفیت و ماندگاری رنگ بسیار کمی دارند.

    خرید گل پایه دار

     

    نتیجه گیری

    همانطور که در این مقاله و در ویدئوی آموزشی که توسط سایت درتابان تهیه شده است ملاحظه کردید بین یراق خوب و باکیفیت و یراق بی کیفیت تفاوت‌های زیادی وجود دارد. همچنین سعی کردیم بهترین روش‌های ممکنی را که با استفاده از آنها می‌توانید یراق با کیفیت خریداری کنید را به شما معرفی کردیم.

    در صورتی که قصد خرید یراق با کیفیت دارید پیشنهاد می‌کنیم به بخش دسته بندی محصولات فروشگاه اینترنتی درتابان مراجعه کنید.

    فروشگاه اینترنتی یراق آلات نفیس دُرتابان با نام تجاری NDT(NDT Group) به عنوان یک مرجع در حوزه یراق آلات این امکان را فراهم کرده که شما بتوانید از بین محصولات متنوع و با کیفیت این مجموعه محصول مورد نظر خودتان را انتخاب کنید.

    نظرات
    نظر دهید بستن