جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    کاربرد دکمه فلزی در شلوار لی چیست؟

    کاربرد دکمه فلزی در شلوار لی چیست؟

    علت استفاده از دکمه فلزی روی شلوار

    برای من یا حتی بیشتر افرادی که علاقه به پوشیدن و استفاده از محصولات جین دارند همیشه این سوال وجود داشته که این دکمه‌های زمخت و سنگین به چه علت روی این محصولات به کار برده می‌شوند و هدف از وجود آنها چیست؟ به همین خاطر به دنبال پاسخ به این سوال رفتم.

    در نگاه اول از دید بسیاری از افراد این دکمه‌ها کارایی خاصی ندارند، در صورتی که نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. به گزارش ایسنا در دهه 1870 میلادی کارگران در محل کار خود از شلوارهایی استفاده میک‌ردند که جنس پارچه آنها از جنس دنیم بود و مشکلی که وجودد داشت مقاومت پایین آنها بود که به سرعت پاره شده و غیر قابل استفاده می‌شدند. به همین خاطر روزی همسر یکی از کارگران که از این شرایط به ستوه آمده بود نزد خیاطی به نام جاکوب دیویس رفت و از او خواست شلواری را بدوزد که مقاومت بالاتری داشته باشد و اینقدر راحت پاره نشود.

    شلوار جین

    جاکوب ولیام دیویس یک خیاط یهوی الاصل بود که در امپراطوری روسیه بزرگ شده بود و بعدها به کشور ایالات متحده نقل مکان کرد و یک مغازه خیاطی برای خود به راه انداخت.

    او با بررسی که انجام داد متوجه شد که بیشترین فشار هنگام کار کردن کارگران روی قسمت گوشه جیب و پایین زیپ‌ها است و به همین خاطر تصمیم گرفت در این قسمت‌ها از دکمه فلزی استفاده کند.

    دکمه لی در واقع نوعی از دکمه‌های پرچی است که دو قسمت بالا و پایین آن در هم فرو رفته و پرچ می‌شود. جنس این محصولات معمولا از سرب بوده و مقاومت بالایی دارند که استحکام شلوارلی را هم بیشتر می‌کنند.

    خرید دکمه فلزی

    طرحی که آقای دیویس ارائه کرد بسیار پر بازده و سودآور بود به شکلی که توانست گواهی ثبت اختراع آن را اخذ کرده و با همکاری تاجری به نام لوی استراوس آن را به تولید انبوه رساند که باعث موفقیت بالای آنها شد.جاکوب دیویس

    جیب کوچک شلوار لی

    از دیگر نکات جالب و جذاب در مور شلوار جین جیب های کوچک تعبیه شده در داخل جیب اصلی است که معمولا در سمت راست شلوارها قرار می‌گیرد و زمان استفاده از آن به قرن 19 میلادی بازمی‌گردد. هدف اصلی از وجود این جیب‌ها در واقع حمل راحتتر ساعت‌های قدیمی بوده است. در گذشته که مردم از ساعت‌های مچی استفاده نمی‌کردند و ساعت‌های دستی مد بود یکی از مشکلات گم شدن و یا ضربه خوردن آنها بود. به همین خاطر این جیب‌های کوچک اختراع شدند و ظاهرا اولین مشتریان این نوع شلوارها نجارها، کشاورزها، کارگران راه آهن  و معدنچی‌ها بودند.

    در محتوای این صفحه بر آن بودیم که به دو پرسش مهم پاسخ بدهیم که علت استفاده از دکمه فلزی در شلوار لی چیست و همچنین کاربرد جیب‌ها کوچک را برای شما بیان کردیم. 

    در صورتی که تولید کنه محصولات جین یا سایر البسه هستید می‌توانید انواع یراق آلات مورد نیاز خود همچون انواع دکمه، سگک، سرزیپ، بندگیر، قلاب، منگنه، پلاک و .... را در طرح و رنگهای مختلف با بهترین قیمت از سایت درتابان تهیه کنید.

    خرید یراق پوشاک

    نظرات
    نظر دهید بستن