جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    انواع قالب پرچ و پرس دکمه

    انواع قالب پرچ و پرس دکمه

    از ابزارهای پرکاربرد در حوزه تولید پوشاک، کیف، کفش و ساخت محصولات چرم استفاده از دستگاه و قالب‌های پرچ و پرس دکمه است. از دستگاه و قالب‌ پرچ برای پرس و اتصال انواع دکمه‌ها استفاده می‌شود.

    اگر شما هم تولید کننده هستید و به صورت تخصصی نیاز به اطلاعات دارید یا اینکه یک فرد مبتدی بوده و نمی‌دانید این قالب‌ها چه ابزاری هستند و چه کاربردی دارند در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به صورت کامل در مورد دستگاه پرس و انواع قالب پرچ و نحوه استفاده از آن‌ها با شما صحبت کنیم.

    دستگاه پرس دکمه

    از این دستگاه‌ها برای پرچ و پرس کردن دکمه‌های چهارپارچه، پرچ‌های زیرو رو و منگنه‌ها استفاده می‌شود. دستگاه‌های پرس در مدل‌های مختلف اتوماتیک و دستی وجود دارند.

    برای استفاده از دستگاه پرس تنها نیاز است که سایز محصول خود را اندازه گرفته و قالب پرس مورد نظر را بر روی دستگاه متصل کنید و با یک فشار ساده اهرم محصول مورد نظر خود را پرچ و پرس کنید. البته شما با مشته و سمبه هم می‌توانید عمل پرس و پرچ کردن را انجام دهید اما استفاده از سمبه و مشته علاوه بر سختی موجب ایجاد سرو صدای زیادی می‌شود که برای شما و همسایگانتان نیز آزار دهنده خواهد بود، به همین خاطر استفاده از دستگاه پرس توصیه می‌شود.

    خرید دستگاه پرس دکمه

     

    قالب پرچ دکمه

    قبل از اینکه با حوزه یراق آلات آشنایی پیدا کنم همیشه برای من سوال بود که بعضی دکمه‌ها مانند؛ دکمه شلوار لی و دکمه کیف‌ها را چطور متصل می‌کنند تا اینکه وارد حوزه یراق شدم و فهمیدم که از دستگاه پرچ و قالب‌های آن برای این کار استفاده می‌شود.

    قالب پرچ وسیله‌ای است برای پرچ کردن و اتصال دو قسمت جدا از یک پارچه، چرم یا محصول که به وسیله خیاطان و چرم دوزان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    در واقع استفاده از قالب باعث راحت‌تر شدن و تمیزتر شدن کار می‌شود.

    ویدئو آموزشی انواع قالب پرس دکمه

     

    موارد استفاده از قالب‌های پرچ

    پرس و پرچ کردن دکمه‌ها یکی از سخت‌ترین کارها برای خیاطان و چرم دوزان است، به همین خاطر از دستگاه پرس استفاده می‌کنند. برای پرس کردن دکمه‌ها با سایزهای مختلف به قالب‌های متنوعی نیز نیاز دارید.

    از قالب‌ها برای پرس انواع دکمه‌های چهارپارچه، منگنه‌ها، پرچ‌های زیر و رو و ... استفاده می‌شود.

    قالب پرس دکمه زیرو رو پرچ: پرچ‌های زیرو رو که به نام پرچ‌های دو رو هم شناخته می‌شوند در سه سایز 6،9 و 12 تولید شده و در بازار موجود هستند. برای پرس این دکمه‌ها نیاز دارید که بر روی دستگاه پرس خود از قالب‌هایی با سایزهای 6،9 و 12 استفاده کنید.

    خرید قالب پرس زیرو رو

     

    قالب پرس منگنه:

    قالب پرس منگنهاز منگنه‌ها در تولید انواع کیف، پوشاک و مخصوصا کفش‌ها استفاده می‌شود. منگنه‌ها سایزهای متنوعی دارند که کوچک‌ترین سایز آن‌ها به اصطلاح

    p03 نام دارد. بعد از این سایز منگنه‌های p01، p02 و p04، p06 در بازار موجود هستند.

    علاوه بر این منگنه‌ها را درسایزهای بزرگ‌تر مثل 18،23،26،30،32،35،40 تولید می‌کنند. اما دقت داشته باشید که بزرگ‌ترین سایز منگنه‌، سایزهای 40، 50 و 60 هستند که از آن‌ها در ساخت پرده و برخی پوشاک استفاده می‌شود.

    برای پرچ هر کدام از این این منگنه‌ها، نیاز به قالب‌هایی پرچ در همین سایزهایی که اشاره کردیم وجود دارد.

    خرید قالب پرس منگنه

     

    قالب پرس دکمه‌های چهارپارچه: آخرین یراقی که در پرچ آن از قالب‌ها استفاده می‌کنیم دکمه‌های چهار پارچه هستند. از این دکمه‌ها در تولید انواع کیف و پوشاک استفاده می‌شود به خصوص در ساخت لباس‌های زمستانی مانند کاپشن و پالتوها کاربرد فراوانی دارند.

    این دکمه‌ها را در سایزهای مختلف نمره 3 (سایز کوچک)، میانه و سایز بزرگ تولید می‌کنند که برای پرچ دکمه نمره 3 از قالب سایز (10 میلی‌متر)، برای پرچ دکمه‌های میانه قالب (سایز 12 و نیم میلی متر) و برای دکمه آلفا قالب سایز (15میلی‌متر) نیاز دارید.

    خرید قالب پرس دکمه چهارپارچه

     

    البته نوع دیگری هم از دکمه‌های چهارپارچه موجود است که در تولید لباس‌های نوزادان به کار می‌رود که به آن‌ها دکمه‌های نوزادی گفته می‌شود که برای پرچ و پرس آن‌ها از قالب دکمه نوزادی استفاده شده و ترجیحا با دستگاه های اتوماتیک انجام می‌شود.

    نوع دیگر قالب‌ها دستی بوده و پرچ کردن به وسیله دست انجام می‌شود که در منگنه‌ها به نام سمبه خورشیدی معروف هستند. این قالب‌ها ظاهری بلند و کشیده با قطری کم دارند. قالب‌های پرچ دستی انواع مختلفی دارند که برای دکمه‌های زیرو رو پرچ، دکمه‌های چهارپارچه و منگنه‌ها استفاده می‌شود.

    همچنین برای بعضی اجناس که پلاستیکی هستند و از پشت میخ خورده مانند گل پرچی‌ها از قالب دستی استفاده می‌شود.

    نحوه استفاده از قالب پرس دستی به این شکل است که قالب را، روی محصول قرار داده و با ضربه‌ای که از بالا با چکش یا سمبه می‌زنیم محصول پرچ می‌شود.

     

    خرید و قیمت قالب پرچ

    در هنگام خرید قالب پرس دکمه حتما باید به سایز آن توجه داشته باشید در صورتی که قالب مورد نظر با دکمه و یراق‌های شما مطابقت نداشته باشد عملا آن قالب بی فایده خواهد بود.

    از نظر قیمت قالب پرچی سایزهای بزرگ‌تر قیمت بیشتری نسبت به قالب‌های با سایز کوچک‌تر دارند.

    برای اینکه از جنس قالب و خرید خود مطمئن باشید خرید از فروشگاه‌های معتبر را مد نظر داشته باشید. شما می‌توانید انواع قالب و دستگاه پرس را از فروشگاه آنلاین دُرتابان تهیه کنید.

    جمع بندی

    در صورتی که قصد خرید انواع قالب پرس دکمه را دارید نیاز دارید اطلاعات جامعی در زمینه قالب‌ها و انواع آن‌ها داشته باشید.

    در این مقاله و در قالب محتوای ویدئویی سعی کردیم به طور مفصل راجع به انواع قالب پرچ که در پرس و متصل کردن دکمه‌های چهارپارچه، پرچ‌های زیرو رو و منگنه‌ها کاربرد دارند صحبت کنیم. همچنین نحوه استفاده از دستگاه و قالب پرچ را آموزش دادیم. در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه دستگاه پرس و قالب‌ها دارید می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

    نظرات
    نظر دهید بستن