جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    لیست قطعات و لوازم ساخت زیور آلات و بدلیجات + (خرید)

    لیست قطعات و لوازم ساخت زیور آلات و بدلیجات + (خرید)

    با توجه به گسترش علاقه به زیورآلات و بدلیجات دست ساز این حرفه زیبا چند سالی هست که بین علاقه مندان این حوزه رواج بسیاری پیدا کرده است. ساخت انواع دستبند، گردنبند، پابند و... نه تنها هنری لذتبخش است بلکه با افزایش علاقه مردم به ظاهر خود به شغلی پولساز برای تولیدکنندگان تبدیل شده است. اگر شما هم به این هنر علاقه مند هستید اما نمی دانید چطور کار خود را شروع کنید، به چه وسایلی نیاز دارید و همچنین از کجا این ملزومات را تهیه کنید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا قدم به قدم شما را یاری کنیم. 

    لیست ملزومات ساخت زیورآلات

    با نگاه اول شاید برای کسانی که با فرایند و مراحل ساخت زیورآلات آشنایی چندانی ندارند تولید یک محصول چندان کار سختی به نظر نیاید اما ساخت یک دستبند، گردنبند یا پابند نیازمند دانش و همچنین ذوق هنری بالایی است. همچنین با توجه به گستردگی این حوزه و زیر شاخه‌هایی که دارد از لوزام و ابزارهای زیادی نیز در آن استفاده می‌شود، که در ادامه سعی می‌کنیم مهم‌ترین ملزومات این حوزه را به شما معرفی کنیم.

    انواع نخ و سوزن

    اولین ابزاری که در ساخت بدلیجات به آن اشاره می‌کنیم انواع سوزن و نخ است. منظور ما از نخ طیف وسیعی را در برمی‌گیرد همچون نخ مکرومه، بند چرمی، نخ تسبیح، نخ ابریشم، نخ نایلونی که از آنها در ساخت زیورآلات استفاده می‌شود. همچین با توجه به محصول مورد نظر از انواع سوزن دستی ساده، ته گرد، ته قلابی و .... می‌توان استفاده کرد.

    انواع انبر دست

    انبر دست

    انواع انبردست در بازار موجود است که هر کدام در فرایند تولید یک محصول کارایی خاص خود را دارند. برای مثال از انبر نوک خم برای خم کردن، باز کردن و یا موج دادن استفاده می‌شود.

    از انبرسیم چین برای برش حلقه، زنجیر یا سیم‌ها استفاده می‌شود. در واقع از انبرها بیشتر برای فرم وشکل دهی محصولات استفاده می‌شود.

    انواع خرجکار

    اصطلاح خرجکار در مورد قطعاتی کاربرد دارد که بیشتر جنبه تزئینی دارند و در واقع نمای ظاهری محصولات تولیدی شما را بهبود می‌بخشند. از خرجکارها علاوه بر ساخت بدلیجات و زیورآلات در تولید محصولات دیگری همچون پوشاک نیز استفاده می‌شود. از پرکاربردترین خرجکارها می‌توان به انواع پلاک دستبند، آویز، لیبل، دکمه، نوارها و... اشاره کرد.

    پلاک دستبند

    از مهمترین ملزوماتی که در ساخت دستبندها به کار می‌روند پلاک‌ها و آویزهای دستبندی هستند. جنس بیشتر این محصولات از سرب زاماک و استیل بوده تا در برابر آب و حرارت مقاومت داشته باشند.

    خرید پلاک دستبند

    انواع مهره و منجوق

    یکی دیگر از لوازم ساخت زیورآلات دست ساز استفاده از مهره‌ها و منجوق‌ها است که در رنگ و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که می‌توانند زیبایی دو چندانی را به محصولات ارائه دهند.

    یراق آلات

    یراق آلات

    یراق آلات و خرجکارها دو حوزه‌ای هستند که همپوشانی بالایی دارند اما یراق آلات علاوه بر خرجکارها محصولات دیگری را که در تولید انواع بدلیجات به کار می‌روند را نیز شامل می‌شود. در واقع با اینکه خرجکارها بیشتر جنبه تزئینی دارند یراق آلات هر دو جنبه تزئینی و کاربردی را شامل می‌شوند. از پرکاربردترین یراق آلات ساخت زیورآلات می‌توان به انواع قفل، سگک‌ها، زنجیر، قلاب و ... اشاره کرد.

    انواع قفل

    از قفل‌ها در ساخت انواع دستبند و گردنبند استفاده می‌شود در واقع وظیفه این محصولات حفظ امنیت زیورآلات است. از پرکاربردترین قفل‌ها می‌توان به قفل رولکسی، گازگیر، طوطی و مگنتی اشاره کرد.

    خرید انواع قفل

    انواع زنجیر

    در ساخت بسیاری از زیورآلات همچون گردنبند، دستنبد و پابند از زنجیرها استفاده می‌شود در واقع زنجیرها جز پرکاربردترین یراق‌ها هستند که در رنگ، جنس و اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

    بازار خرید لوازم ساخت بدلیجات

    بازار پاچنار

    از آنجایی که در تولید زیورآلات از لوازم و ابزارهای متنوعی استفاده می‌شود به همین خاطر برای خریدشان نیز شما کمی دچار دردسر خواهید شد اما نگران نباشید ما شما را راهنمایی خواهیم کرد.

    برای خرید وسایلی مانند نخ، سوزن، قیچی و در کل ملزوماتی که بیشتر در حوزه خیاطی کاربرد دارند می‌توانید به راسته مشیرخلوت در بازار بزرگ مراجعه کنید.

    برای خرید انواع خرجکار و یراق آلات باید به بورس و محله پاچنار دربازار بزرگ مراجعه کنید.

    اما برای کسانی که وقت کافی نداشته یا دسترسی به بازار بزرگ را ندارند، می‌توانند خرید خود را از فروشگاه‌های اینترنتی تهیه کنند. فروشگاه یراق آلات درتابان با بیش از 30 سال سابقه تولیدکننده و عرضه کننده انواع یراق‌ها همچون قفل، سگک، زنجیر، پلاک، آویز و ... برای ساخت زیورآلات است.

    جمع بندی

    در این مقاله بر آن بودیم که راجع به مهم‌ترین وسایل ساخت بدلیجات و زیورآلات که هر علاقه مند و تولیدکنندگی باید با آنها آشنا باشد به شما معرفی کنیم. همچنین با اشاره به بازار و بورس فروش این ملزومات سعی کردیم فرایند خرید این محصولات را تا حد ممکن برای شما ساده کنیم. در صورتی که نیاز به کسب راهنمایی بیشتر داشتید می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما ارتباط برقرار کنید.

    نظرات
    نظر دهید بستن