جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    کاربرد گل سینه‌ها؛ راهنمای استفاده تا خرید این اکسسوری‌ها

    کاربرد گل سینه‌ها؛ راهنمای استفاده تا خرید این اکسسوری‌ها

    یکی از بهترین اکسسوری‌هایی که سال‌هاست مورد استفاده افراد به ویژه خانم‌ها است گل سینه‌ها هستند. علاقه خانم‌ها به زیبایی و خوش استایل بودن موجب شده که استفاده از این اکسسوری‌های زیبا در چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کند. اگر شما هم به استفاده از این سنجاق سینه‌ها علاقه‌مند هستید همراه ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا در مورد این اکسسوری، نحوه استفاده و نکاتی که هنگام خرید آنها باید مد نظر داشته باشید صحبت کنیم.

    گل سینه چیست؟

    گل سینه که با نام سنجاق سینه هم شناخته می‌شود یکی از زیباترین و در عین حال جذابترین اکسسوری‌هایی است که بسیار مورد توجه خانم‌هاست. در واقع گل سینه‌ها را می‌توان یک نوع اثر هنری محسوب کرد. سنجاق سینه مجموعه‌ای از سنگ، مهره، مروارید، جواهرات و ... است که روی یک پایه از جنس‌های مختلف مانند استیل، نقره، طلا، برنج و ... قرار می‌گیرد. این اکسسوری جذاب با دارا بودن یک سنجاق در قسمت زیرین آن به لباس و پوشاک متصل می‌شود. از سنجاق سینه بر روی لباس، کلاه، کیف و ... استفاده می‌شود.

    تاریخچه کاربرد گل سینه

    لیدی گاگا

    تاریخچه استفاده از گل سینه‌ها دقیق مشخص نیست اما با توجه به کشفیات انجام شده احتمالا در گذشته از آنها برای نگه داشتن لباس و پارچه بر روی بدن استفاده می‌شده است و به مرور زمان جنبه تزئینی پیدا کرده است.

    در صده‌های گذشته برای ساخت این اکسسوری‌ها بیشتر از جواهرات گران‌بها استفاده می‌شد و به همین دلیل اغلب اشراف زادگان و ثروتمندان این سنجاق‎‌ها را به سینه می‌زدند.

    امروزه نیز کاربرد گل سینه رواج زیادی دارد به شکلی که بسیاری از هنرمندان و سیاستمداران بزرگ در جهان از آنها استفاده می‌کنند. به عنوان مثال ملکه الیزابت تقریبا همیشه در استایل شخصی خود از گل سینه استفاده می‌کرد.

    موارد استفاده از سنجاق و گل سینه

    kate middleton Brooch

    کاربرد گل سینه‌ها خیلی بیشتر از آن چیزی است که شما فکرش را می‌کنید، در ادامه برای داشتن ظاهری جذابتر به چند مورد آن اشاره خواهیم کرد.

    در استایل رسمی گل سینه را در قسمت چپ بدن استفاده می‌کنند به همین خاطر از این اکسسوری می‌توان روی کت یا روی یقه سمت چپ آن استفاده کرد.

    کیف‌هایی که ظاهری ساده دارند با یک سنجاق سینه بسیار جذابتر خواهد بود.

    برای بانوانی که به پوشیدن دامن علاقه دارند قسمت پهلوی دامن جای مناسبی برای استفاده از سنجاق سینه است.

    برخی از بانوان نیز بر روی کلاه خود از سنجاق‌ها استفاده می‌کنند که البته بیشتر در مورد خانم‌های خارجی این قضیه صدق می‌کند.

    از دیگر کاربردهای گل سینه روی دستمال گردن، روسری وشال است.

    همچنین با توجه به فراگیر شدن مانتوهای جلو باز در چند سال اخیر برای بستن قسمت جلویی آنها نیز از گل سینه استفاده می‌شود.

    نحوه ست گل سینه

    گل سینه‌های بزرگ بیشتر مناسب دورهمی و مهمانی هستند در صورتی که گل سینه‌های کوچک‌تر مناسب استفاده در استایل‌های رسمی و جلسات کاری هستند.

    استفاده از گل سینه‌هایی با مروارید، جواهر یا کریستال‌های روشن مناسب استفاده با لباس‌های تیره و گل سینه‌هایی با جواهرات تیره را باید با لباس‌های روشن ست کنید.

    تا حد امکان باید از بلوز و لباس‌های ساده و یک رنگ استفاده کنید زیرا سادگی این لباس‌ها موجب بیشتر دیده شدن سنجاق سینه‌ها می‌شود.

    نکات مهم در خرید گل سینه

    گل سینه

    خرید گل سینه سکان

    شاید به جرات بتوان گفت که گل سینه‌ اکسسوری است که حتی بیشتر از گوشواره و النگوها در استایل شخصی افراد خود نمایی می‌کند و به چشم می‌آید به همین خاطر موقع خرید و همچنین استفاده از آنها نیاز است که به نکات مهمی توجه شود.

    گل سینه و شخصیت افراد

    اولین موردی که باید دقت کنید این است که مانند لباس پوشیدنتان گل سینه‌ای هم که استفاده می‌کنید بیانگر شخصیت درونی شما است. به عنوان مثال گل سینه‌های بزرگ بیانگر اعتماد به نفس در افراد است.

    جنس گل سینه

    گل سینه‌ها را از جنس‌های مختلقی تولید می‌کنند برخی از آنها از جواهرات گرانقیمت بوده و برخی نیز از آلیاژهای ارزانتر ساخته می‌شوند که بنا بر بودجه و محل مورد استفاده باید برای خرید آنها اقدام کرد.

    وزن گل سینه

    گل سینه‌ها با توجه به جنس مورد استفاده در ساخت آنها وزن‌های متفاوتی نیز دارند. موقع خرید و استفاده از این سنجاق‌ها باید دقت داشته باشید که وزن زیاد آنها باعث پایین آمدن یا چروک شدن لباس شما نشود.

    تناسب

    دقت داشته باشید سنجاقی که استفاده می‌کنید از نظر ظاهر، رنگ و ابعاد با لباس‌های شما همخوانی داشته باشد در غیر این صورت زیبایی آن پنهان خواهد ماند.

    برای خرید مدل‌های متنوع گل سینه کلیک کنید.

    خرید گل سینه

    محل قرارگیری گل سینه

    یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد با آن مواجه هستند محل قرارگیری سنجاق سینه‌ها بر روی لباس آنها است. با اینکه هیچ قانون خاصی برای این کار وجود ندارد اما معمولا سنجاق‌ها را در قسمت چپ بدن استفاده می‌کنند.

    اما در صورتی که می‌خواهید یک استایل رسمی و مجلسی داشته باشید قطعا باید سنجاق را در سمت چپ بدن خود به کار بگیرید.

    گل سینه و افراد مشهور

    ملکه الیزابت دوم

    در دنیای بزرگ ما افراد بسیاری در حوزه‌های مختلفی هستند که علاقه خاصی به سنجاق سینه داشته و از آنها استفاده می‌کنند. از مشهورترین این افراد می‌توان به ملکه الیزابت دوم اشاره کرد که تقریبا در بیشتر مراسماتی که حضور پیدا می‌کرد از این اکسسوری‌های زیبا استفاده می‌کرد.

    تیرون لنیستر

    جمع بندی

    در این مقاله بر آن بودیم تا تعریف جامعی از گل سینه را ارائه دهیم، همچنین موارد کاربرد و استفاده از آن را به طور جامع بیان کردیم و سر آخر سعی کردیم به مهم‌ترین نکاتی که باید برای خرید این اکسسوری‌ها به آن توجه داشته باشید اشاره کنیم.

    امیدواریم این مقاله توانسته باشد به سوالات شما پاسخ دهد، همچنین در صورتی که نیاز به خرید انواع گل سینه دارید می‌توانید به صفحه دسته بندی این محصولات در سایت دٌرتابان مراجعه کنید.

    نظرات
    نظر دهید بستن