جستجو
همه دسته بندی ها
    منو بسته
    بازگشت به همه

    انواع بدلیجات و جنس آنها را بشناسید

    انواع بدلیجات و جنس آنها را بشناسید

    از هزاران سال پیش انسان‌ها به دنبال آراستگی و داشتن ظاهری جذابتر بودند. در ابتدا استفاده از انواع سنگ‌ها، صدف‌ها بین آنها مرسوم شد. کم کم با پیشرفت انسان بعضی فلزات همچون طلا و نقره ارزش وجایگاه ویژه‌ای پیدا کردند. از این فلزات علاوه بر عمل داد و ستد در جهت آراستگی ظاهری نیز استفاده شد.

    در کشور ما نیز اکثر خانم‌ها هم علاقه ویژه‌ای در استفاده از محصولات طلا و نقره دارند، اما متاسفانه در چند سال اخیر با توجه به رشد بی سابقه قیمت فلزات گرانبها این امر موجب کاهش میزان استفاده از این محصولات شده است و بانوان را به استفاده از زیورآلات بدل سوق داده است.

    همانطور که ذکر شد افزایش قیمت طلا و همچنین تنوع بیشتری که محصولات بدل دارند موجب فراگیر شدن این اشیای تزئینی در سال‌های اخیر شده است.

    ما در این مقاله بر آن هستیم که به معرفی انواع بدلیجات(بر حسب جنس) بازار اصلی این محصولات و نحوه نگهداری آنها بپردازیم. همچنین برای افرادی که به دنبال تولید زیورآلات بدل هستند ابزار و وسایل مورد نیاز آن را معرفی خواهیم کرد.

    بدلیجات چیست و انواع آن؟

    انواع بدلیجات

    محصولات بدل یا بدلیجات زیر مجموعه‌ای از زیور آلات هستند. این محصولات با انواع روکش یا جنس‌ها تولید می‌شوند. امروزه میزان استفاده از این محصولات بسیار گسترده شده است و همین امر موجب ایجاد یک جریان اقتصادی بسیار بزرگ شده است که سرمایه گذاران زیادی مایل به ورود به این حوزه هستند.

    اگر شما هم از علاقه مندان این حوزه باشید می‌توانید به بازار بزرگ شهر تهران مراجعه کنید و ببیند چه تعداد عمده فروش این محصولات در این حوزه فعالیت می‌کنند.

    اگر شما هم به بدلیجات یا تولید آنها علاقه مند هستید باید ایتدا جنیس این محصولات را بشناسید پس در ادامه همراه ما باشید.

    انواع جنس بدلیجات

    همانطور که اشاره کردیم بدلیجات را از جنس‌های مختلفی همچون مس و استیل تولید می‌کنند. بعضی محصولات هم دارای روکش هستند مانند روکش طلا، نقره، رادیوم و پلاتین که معمولا ضد حساسیت بوده و برای افزایش طول عمر محصولات به کار می‌روند.

    در ادامه به معرفی همه این موارد می‌پردازیم.

    روکش آب طلا

    بدلیجات ژوپینگ

    با توجه به اینکه محصولات تولیدی از جنس آب طلا گرانترین بدلیجات موجود در بازار هستند در ابتدای امر به معرفی این جنس می‌

    پردازیم.

    در تولید این محصولات روکش آب طلا را بر روی محصولی همچون مس به صورت لایه‌ای استفاده می‌کنند.

    آب طلا به نوعی جهت تضمین کیفیت است که از زنگ زدی و اکسید شدن محصولات جلوگیری می‌کند. از دیگر مزایای روکش آب طلا تنوع رنگ آن در دو رنگ زرد و سفید است.

    محصولات تولیدی با توجه به  عیار طلای 14، 18 و 24 که در آنها به کار می‌رود و ضخامت لایه کاربردی دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

    در اکثر محصولات برند ژوپینگ از بزرگترین و بهترین تولیدکنندگان بدلیجات در جهان از این روکش‌ها استفاده می‌شود که معمولا تشخیص این محصولات از طلای واقعی به راحتی امکانپذیر نیست، از این رو برند ژوپینگ را بسیار پرطرفدار کرده است.

    روکش رادیوم

    این روکش به زیورآلات طلای سفید بسیار شباهت دارد. از طرفی برای افرادی که به استفاده از بدلیجات حساس هستند بسیار مناسب است.

    همچنین دوام و استقامت بالای این محصولات باعث محبوبیت بالای محصولات تولیدی با این روکش شده است.

    روکش نقره

    در معرفی انواع بدلیجات به محصولات ساخته شده از روکش نقره می‌رسیم. محصولات با روکش نقره طبیعتا نسبت به محصولات باروکش طلا قیمت مناسبتر و پایینتری دارند. همچنین این محصولات دوام و مقاومت بالایی دارند.

    روکش تیتانیوم

    این فلز سفید رنگ است اما برق و جلای آن در حد طلای سفید نیست. در حالت کلی این روکش کمی بهتر از روکش نقره است اما به مرور و استفاده وقتی با عرق بدن انسان تماس پیدا می‌کند کم کم رنگ آن مایل به سیاه خواهد شد.

    بدلیجات مسی

    بدلیجات مسی

    مس از گذشته‌های بسیار دور از محبوبترین فلزات در بین ما ایرانیان بوده و هست. رنگ جذاب و همچنین خاصیت درمانی این فلز موجب شده که بدلیجات تولیدی از این جنس محبوبیت بالایی در بین ما ایرانیان داشته باشد. همچنین مانند استیل مقاومت بالایی در برابر ضریه و زنگ زدگی دارد.

    جنس استیل

    در معرفی انواع بدلیجات به پرکاربردترین جنس تولیدی این محصولات یعنی استیل می‌رسیم. استیل به دلیل مقاومت بالا در برابر رطوبت، ضد زنگ و ضد خش بودن یکی از بهترین جنس‌ها برای تولید بدلیجات است. همچنین استیل موجب به حساسیت پوستی برای افراد نمی شود مگر در موارد نادر. از این رو برای افرادی که تعریق زیادی داشته یا با آب سروکار دارند استفاده از محصولات استیل توصیه می‌شود.

    فلز برنج

    این فلز از ترکیب فلزات روی و مس ساخته می‌شود. محصولات تولیدی از جن فلز برنج گاها موجب به حساسیت‌های پوستی می‌شوند به همین دلیل در استفاده از آنها باید دقت داشته باشید.

    نجوه نگهداری از بدلیجات

    مانند استفاده از هر نوع وسیله‌ای همچون پوشاک، ظروف منزل و آشپرخانه و ... استفاده از بدلیجات هم نیازمند رعایت اصول و قواعدی است که موجب افزایش طول عمر و سلامت این محصولات شود که به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد.

    1- حدالامکان از ضربه خوردن، کشیدگی، تماس با آب و تعریق بدن جلوگیری شود.

    2- سعی کنید مواد شوینده، اسپری و ادکلن‌ها با زیورآلات شما تماس پیدا نکنند.

    3- محل نگهداری این محصولات به دور از نور مستقیم خورشید یا رطوبت باشد.

    4- هنگام پوشیدن پوشاک خود زیورآلات شما آخرین مورد باشد.

    نحوه تولید انواع بدلیجات

    یراق آلات

    محصولات بدل با توجه به نوع و کاربرد آنها به روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. بخشی از این محصولات تولید شده توسط دستگاه‌های اتوماتیک هستند، برخی تولید دست اما در اکثریت موارد ترکبب این دو عامل در تولید این محصولات دخیل هستند.

    در تولید زیورآلات و بدلیجات به چه وسایل و موادی احتیاج داریم؟

    برای تولید زیورآلات و بدلیجات نیاز به استفاده از وسایل و موادی هستیم که در زیر به چند مورد آنها اشاره خواهیم کرد.

    انواع نخ و سوزن

    انواع انبر دست

    انواع خرجکار

    مهره و منجوق

    یراق آلات

    انواع قفل و زنجیر و .....

    خرید یراق آلات

    بازار خرید انواع بدلیجات

    اگر به دنبال مرکز اصلی انواع بدلیجات تهران هستید ما به شما بازار سلطانی در دل بازار بزرگ تهران را معرفی می‌کنیم.

    این محل یک بازار بافت تاریخی است که عمدتا به فعالیت فروش عمده بدلیجات و انواع زیورآلات اختصاص دارد.

    در بدلیجات بازار سلطانی هم به صورت تکی جنس‌ها فروخته می‌شوند و هم به صورت عمده که البته و و صد در صد بهترین خرید از این بازار عظیم به صورت عمده می باشد، چرا که در این صورت می توان به قیمت مناسب تری از این مرکز بدلیجات تهران خرید کرد.

    مرکز فروش وسایل ساخت بدلیجات 

    اگر هم شما تولیدکننده محصولات بدل هستید قطعا یکی از بزرگترین چالش‌های شما پیدا کردن بازار اصلی فروش ملزومات اولیه ساخت آنها است.

    برای خرید ملزوماتی همچون نخ و سوزن، قیچی و .... که بیشتر جنبه خیاطی دارند بازار مشیرخلوت بورس اصلی این محصولات است.

    برای خرید انواع خرجکار و یراق آلات محله پاچنار بورس اصلی این محصولات است.

    برای خریدارانی هم که شرایط حضور فیزیکی برای خرید را ندارند یا در شهرهایی خارج تهران ساکن هستند ما خرید از وبسایت‌های معتبر  اینترنتی را پیشنهاد می‌کنیم. در حوزه خرید انواع یراق آلات و خرجکار می‌توانید به قسمت فروشگاه ما مراجعه کنید و از بین هزاران یراق، محصول مورد نظر خود را تهیه کنند.

    همچنین در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید می‌توانید مقاله مرکز فروش وسایل ساخت بدلیجات در تهران را مطالعه کنید.

    جع بندی

    در این مقاله سعی کردیم به معرفی انواع بدلیجات با توجه جنس‌ تولیدی آنها بپردازیم و گفتیم که در ساخت این محصولات زیبا از جنس‌های مختلف همچون استیل، مس و روکش‌های طلا، نقره، تیتانیوم و رادیوم استفاده می‌شود.

    همچنین به بزرگترین بازار خرید این محصولات یعنی بازار سلطانی هم اشاره کردیم که بورس خرید به روزترین انواع بدلیجات کشور است. در صورتی که تولیدکننده این زیورآلات هستید و نیاز به خرید مواد اولیه این محصولات دارید می‌توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.

     

     

    نظرات
    نظر دهید بستن